Náš předseda

09.02.2014 15:07

Správný chovatel umírá s průkazkou na prsou

„Chovatelství přináší radosti i starosti,“ říká zkušený posuzovatel králíků Josef Kratochvíl.

„Chovatelství přináší radosti i starosti,“ říká zkušený posuzovatel králíků Josef Kratochvíl. Autor: Nela Kyselová

Košetice - Josef Kratochvíl má chovatelství v rodině. „Chovatel králíků byl můj otec a taky teta. Jako malý kluk jsem s péčí o zvířata musel pomáhat. A chovatelství ve mě od té doby zakořenilo tak, že se mu věnuji dodnes,“ vykládal Kratochvíl.

 
 
 

Žádaný posuzovatel

Ten navíc působí jako předseda Okresního výboru chovatelského svazu Pelhřimov a také vede chovatele v Košeticích. Mimo to patří i k žádaným posuzovatelům králíků. Pravidelně se účastní od oblastních až po celostátní výstavy.

„Za rok posuzuji v průměru pětadvacet akcí,“ doplnil Kratochvíl. „Dvakrát už mě pozvali i na mezinárodní výstavu. To pro mě byla velká čest,“ zavzpomínal Josef Kratochvíl.

Záliba na celý život

Sám doma chová dvě králičí plemena, Novozélandské bílé a Kalifornské černé. Jako každá skutečná záliba je podle něj chovatelství skutečná řehole. „Přináší velkou radost a občas taky starost, když se zrovna moc nedaří,“ pokračoval Kratochvíl.

„Chovatelství často bývá koníček na celý život,“ mínil posuzovatel. „Správný chovatel zkrátka umírá se členskou průkazkou přitisknutou na prsou,“ uzavřel s úsměvem předseda okresního svazu. 

 

Autor: Nela Kyselová